میلیارد ها و میلیارد ها: چگونه برندها Blockchain را از طاقچه به حالت عادی می برند – مجموعه

میلیارد ها و میلیارد ها: چگونه برندها Blockchain را از طاقچه به حالت عادی می برند

 



Dapper Labs - شرکتی در پشت CryptoKitties - یک مأموریت ساده دارد. آنها می خواهند یک میلیارد نفر را برای ایجاد بلاکچین معرفی کنند.

می ناییم ، بنیان گذار ، توضیح داد: "دلیل تصمیم گیری برای سرگرمی - به ویژه بازی ها - به این دلیل است که احساس کردیم که این فقط راهی آسان تر برای معرفی افراد به عدم تمرکز است." "پارسه ها بازار هدف کاملی هستند زیرا در حال حاضر ارزهای مجازی و دنیای مجازی را درک می کنند."

در نوامبر سال 2017 CryptoKitties Trap Cat Dapper Labs بود و بازی مفهوم انقلابی NFT ها (توکن های غیر قارچ) را به صدها هزار نفر معرفی کرد که هرگز در زندگی خود از کلمه "قارچ" استفاده نکرده اند.

حداقل اعتقاد بر این است که حداقل در صنعت blockchain این اشیاء دیجیتالی منحصر به فرد یا کمیاب قابلیت تغییر اینترنت و پایه و اساس اقتصادهای مجازی جدید را دارند. Dapper اکنون در حال افزایش قدرت مارک های مهم ورزشی ، سرگرمی و موسیقی - از جمله انجمن ملی بسکتبال و موسیقی وارنر است - تا بتواند هواداران پرشور خود را نیز به سمت blockchain سوق دهد.

NBA تنها سازمان اصلی هیجان زده NFT نیست. برخی از بزرگترین مارک های این سیاره در حال توسعه بازی های مبتنی بر blockchain ، کلکسیون ها و دنیاهای مجازی از جمله فرمول 1 ، MotoGP ، Atari ، Ultimate Fighting Championship ، نایک و حتی Shaun The Sheep هستند.

این یک فرصت عظیم با امکان استفاده از کاربران اصلی است.

بین آنها Fortnite و Minecraft به تنهایی 300 میلیون کاربر در هر ماه وجود دارند - پایگاه اطلاعاتی که 16 میلیون کاربر کیف پول blockchain در هر ماه را خراب می کند. فرمول 1 در سال 2019 به 471 میلیون بیننده منحصر به فرد رسید. NBA ادعا می کند که به بیش از یک میلیارد نفر برسد.

بازی ها سال گذشته 150 میلیارد دلار درآمد کسب کردند و اگر blockchain توسط صنایع بازی و کلکسیون ها اتخاذ شود - و توسط مارک های جهانی به بازار عرضه شود - به شکلی که معتقدین فکر می کنند چنین خواهد بود ، ممکن است NFT ها برنامه قاتل blockchain باشند.

انقلاب به دست می آید

Galaxy Interactive یک صندوق سرمایه گذاری 325 میلیون دلاری است که به این انقلاب کمک می کند. پایان نامه سرمایه گذاری آن مبتنی بر این اعتقاد است که میلیاردها نفری که زندگی خود را می گذرند به صفحه نمایش می چسبند ، می خواهند راه های معنی دار تری برای برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر داشته باشند.

یک جزوه تعاملی کهکشان توضیح می دهد: "کالاهای مجازی که ما می خرید ، تجارت و فروش می کنیم ، وضعیت را بهبود می بخشیم و هویت خود را دقیقاً مانند همتایان فیزیکی آنها تعریف می کنیم." "ارزشی که ما در دنیای مجازی ایجاد می کنیم از ارزشی که ما در خارج از آنها ایجاد کرده ایم قابل تشخیص نیست."

سام انگلبرت ، که با مایک نووواتروز ، بنیاد گلکسی دیجیتال را بنیان نهاد ، رئیس بخش تعاملی را بر عهده دارد.

او می گوید: "من فکر می کنم که مارک های تجاری مربوط به چه مواردی هستند ، فکر می کنم تصویب در بازی ها و محتوا اتفاق می افتد." "اگر به دنیاهای دیجیتال و فن آوری فکر می کنید که به شما امکان می دهد کارهای جالبی را با اشیاء دیجیتال انجام دهید ، و کمبود این اشیاء را ایجاد کنید ، به نظر من احساس می کند این نوع محیطی است که این فناوری (blockchain) در آن قرار دارد. به احتمال زیاد در مقیاس اول.

"مردم اینجا هستند و کجا می توانند چشم هایشان را ببینند." این جایی است که مارک ها می روند. "

داستانی که با خلق The Metaverse به اوج خود می رسد ، با بازی CryptoKitties در نوامبر 2017 آغاز می شود.

گربه های جالب blockchain

نعیم توضیح می دهد که تمام ایده پشت CryptoKitties آموزش کاربران جدید در مورد blockchain بود.

"وقتی CryptoKitties را خلق کردیم ، کاری که ما سعی در انجام آن داشتیم این بود که آیا می توانیم به افرادی که پیش از این از blockchain استفاده نکرده اند استفاده کنیم ... و بفهمیم که چرا فرق می کند و چرا ارزشمند است."

تا کنون همه چیز در دنیای مجازی بی پایان تکرار شده و به تبع آن از ارزش کمی برخوردار بوده است. اما NFT ها در مفهوم انقلابی مالکیت واقعی و پایدار از اشیاء منحصر به فرد استفاده کردند.

سه میلیون نفر برای خرید یک گربه مجازی از وب سایت بازدید کردند ، اما تنها در حدود 100،000 موفق شد - تا حدودی به لطف بازی گرفتگی شبکه Ethereum ، و بخشی از کاربران هوپ ها برای به دست آوردن رمزگذاری مجبور شدند. اما ثابت کرد که مالکیت NFT های ناز برای افرادی که کمتر به بیت کوین اهمیتی نمی دهند جذاب است.

او می گوید: "با Crypto Kitties ، حدود 40٪ از مخاطبان ما قبل از این هرگز از Cryptocurrency برخوردار نبودند و از طریق تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربرانشان می توانیم ببینیم که آنها در این بازی متفاوت از آنچه در بازیهای معمولی موبایل انجام می دهند رفتار می کنند." "و بنابراین ما در مورد آن قانع شدیم."

این بازی به کاربران امکان می دهد NFT های خود را با دیگران "پرورش" دهند و فرزندان خود را بفروشند ، که به تشویق ایجاد اقتصاد مجازی کمک کرده است (چند میلیون گربه هم اکنون پرورش یافته اند). عرشه مقادیر به شدت به نفع کاربرانی که ایجاد کرده اند کج شده است 20 میلیون دلار در سال اول ، در حالی که Dapper Labs تنها 7 میلیون دلار درآمد داشت. کاربران همچنین یک اکوسیستم DApps ایجاد کردند و همه چیز را از بازی های مسابقه ای گرفته تا Tinder و Facebook برای گربه ها ساختند.

وی می گوید: "از نظر رفتار کاربر ، آنها آن را هزینه نمی دانند ، به اندازه انتقال ارزش". "مردم هزینه های بیشتری را خرج می کردند زیرا احساس می کردند این بیشتر به یک تمبر دیجیتال یا یک اثر هنری شباهت دارد که می توانم در یک زمان معین آن را نقد کنم ، نه اینکه ارز مجازی را در یک بازی خرج کنم."

نعیم می گوید: وقتی کاربران منحصر به فرد بودن ، کمبود و مالکیت در دنیای مجازی را تجربه کرده اند ، تحویل وجه نقد در بازی های معمولی کاملاً جذابیت خود را از دست می دهد.

"وقتی کسی تجربه این تجربه را داشته باشد ، سخت است که به دنیای مجازی برگردد و در دنیای مجازی بگذراند جایی که آن وعده ها را نداشته باشد. بخش بزرگی از روشهایی که اخیراً در مورد آن اندیشیدم این است که تقریباً شبیه دادن حقوق دیجیتال به کاربران در زندگی مجازی آنهاست. "

Blockchain در بازی هنوز هم یک صنعت تازه کار در حال حاضر است. قهرمانان رمزنگاری من در سال اول 1.5 میلیون دلار درآمد و بازیکنان 118،000 دلار به خانه بردند. خدایان Unchained 4.2 میلیون دلار با شركت شركت كرد. اما موفقیت CryptoKitties باعث شد برخی از بزرگترین مارک های جهان بنشینند و توجه کنند.

نعیم می گوید: "IP های بسیار خوبی برای دستیابی به این گفتگوها در دست یافتند." "و ما فکر می کردیم که این یک روش واقعا عالی برای ورود به اجتماعات پر جنب و جوش آنها بود."

هواداران ورزش: نمره عالی

طرفداران ورزش برخی از فداکارترین ها در کره زمین هستند و مارک های ورزشی سهم قابل توجهی از درآمد خود را از بازی های ویدئویی ، تجارت و یادگاری کسب می کنند. ترکیب همه این موارد با استفاده از blockchain حس بسیار زیادی ایجاد می کند.

تعداد این تعداد بسیار زیاد است: طی دو دهه بازی NBA 2K 86 میلیون دستگاه فروخت و سال گذشته NBA یک قرارداد هفت ساله به امضا رساند تا مجوز آن با 1.1 میلیارد دلار خنثی شود.

با این نوع پول در جدول ، جای تعجب آور نیست که NBA قبلاً یک گروه کاری را در شرکتهای بزرگ راه اندازی کرده بود تا در مورد راه هایی که این برند می تواند از این فناوری بهره ببرد فکر کند. آنها به آزمایشگاه داپپر نزدیک شدند و نتیجه این شد که NBA Top Shot در بتا است و به زودی به زودی منتشر خواهد شد.

این سکو به هواداران اجازه می دهد لحظه های ورزشی مورد علاقه خود را "صاحب" کنند. آن زمان قهرمان شما برای بدست آوردن بازی ضربه ای به ضرب و شتم وزوز سه ضربه ای زد. اکنون می توانید یک نسخه محدود NFT را برای بزرگداشت این مناسبت داشته باشید. این ایده از طریق بحث و گفتگو با پنل هوادار NBA تکامل یافت.

نایام می گوید: "ما این درک را به دست آوردیم که یکی از دلایلی که افراد ورزش را خیلی دوست دارند به خاطر آنچه من" لحظات بزرگی "می نامم ، است." "این جایی است که شما آن وابستگی عاطفی شدید را با آن بازیکن ، با آن تیم به وجود می آورید ، با لحظه ای که اساساً شما ، خانواده و شهر شما را به شادی فراوانی می رساند.

"ما فهمیدیم که می تواند به یک قطعه یادگاری بصورت دیجیتالی تبدیل شود."

این لحظه ها نیز به صورت بازی خواهند بود و بازیکنان قادر به رقابت با آنها ، تجارت با آنها و استفاده از آنها در مسابقات و لیگ های آنلاین خواهند بود.

مسابقات هنرهای رزمی مختلط Ultimate Fighting Championship همچنین با Dapper همکاری کرده است تا مجموعه ای از مجموعه های دیجیتالی مارک UFC را در صفحه اصلی Flow خود منتشر کند و وارنر موزیک در حال بررسی چگونگی استفاده از هنرهای خود در فناوری خود است.

وی گفت: "بخش بزرگی از این مارک ها ، چه NBA باشد و چه UFC ، به ما اجازه می دهد تا وارد پایگاه های فن بسیار پرشور شویم.

این فرصت فقط به ورزش و موسیقی محدود نمی شود - طرفداران پرشور هر چیزی از قهرمانان کتابهای طنز تا نمایش تلویزیونی فرقه ، مدعی آشکار هستند. "ما فکر می کنیم که در مورد شخصیت ها حس زیادی ایجاد می شود - من دوست دارم با مارک بتمن یا مارول کار کنم و دنیای دیجیتالی برای آن شخصیت ها ایجاد کنم. اما همچنین می تواند مواردی مانند مارک های کفش ورزشی باشد. شما می توانید ساخت کفش های دیجیتال برای نایک یا آدیداس را تصور کنید. سرانجام ما واقعیت افزوده خواهیم کرد. و در این حالت ، شیوه دیجیتال ممکن است در آنجا حس زیادی ایجاد کند. "

مد و کفش ورزشی مجازی

همانطور که اتفاق می افتد ، Dapper Labs قبلاً یک حراج را صادر کرده است پوشاک مد مجازی به قیمت 9،500 دلار در اجلاس اتریوم در نیویورک. مالک این نشانه را برای فرصت پوشیدن لباس به طور واقعی خریداری کرد.

و در دسامبر سال گذشته نایک کفش های ثبت شده به عنوان NFT CryptoKicks نام دارد. این مفهوم با سرقت ایده کاملاً به CryptoKitties ادای احترام می کند: شما می توانید کفش های مختلفی را ایجاد کنید تا کفش های سفارشی جدید ایجاد کنید که می توانند در دنیای واقعی ساخته شوند.

انگلاردت انتظار دارد این روند رو به رشدی باشد.

وی می گوید: "مارک های کفش ورزشی در این فضا یک رهبر بسیار بزرگ و مهم خواهند بود ، زیرا فرهنگ کفش ورزشی با فرهنگ بازی بسیار همپوشانی دارد و شما در حال حاضر فرهنگ کاملی را در مورد ایجاد کفش ورزشی سفارشی مشاهده می کنید."

Yat Siu ، مدیر عامل شرکت Animoca Brands ، معتقد است که یک جفت Nikes مجازی ممکن است در بین جهان های مختلف قابل انتقال باشد - این امکان را برای شما فراهم می کند که آنها را از یک بازی بگیرید و از آنها در یک بازی دیگر یا در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
وی می گوید: "در دنیای واقعی کفش نایک خریداری نمی کنید تا فقط بتوانید از آنها در یک دادگاه بسکتبال نایک استفاده کنید."

"اگر به طور ناگهانی میلیون ها نفر صاحب کفش های مجازی نایک شوند ، چه تعداد شرکت های بازی در آنجا ممکن است واقعاً بگویند ، اجازه دهید از این کفش های نایک در بازی های مجازی ما استفاده کنیم؟"

در حالی که NFT ها امکان وجود اشیاء در خارج از بازی ها را فراهم می کنند ، احتمالاً قابلیت همکاری هنوز کمی دور مانده است. Englebardt معتقد است که احتمالاً NFT ها برای اولین بار در بین چندین بازی متعلق به همین ناشر قابل استفاده خواهند بود. بنابراین یک اتومبیل فرمول 1 NFT از بازی F1 Delta Time Animoca Brand (در ماه ژوئیه) ممکن است به پایان برسد که بتواند در اطراف ماسهبازی که این شرکت نیز متعلق به آن است ، حرکت کند.

رانندگی با فرمول 1 تغییر می کند

این شرکت در ماه مه سال گذشته هنگامی که اولین اتومبیل F1 NFT را برای حراج به حراج گذاشت ، سرخط کرد. از لحاظ تئوری ساخته شده از "کربن سیاه" ، فوق سریع 1-1-1 با قیمت 415.9 اتر - در آن زمان 106000 دلار فروخته شد. دو اتومبیل F1 دیگر با قیمت تقریبی 100 ETH فروخته شده است ، نشان می دهد که طراحی کلکسیون هایی که به طرف فن حریف این ورزش جذاب هستند ، یک استراتژی هوشمندانه بود.

سیو می گوید: "ما انتظار نداشتیم كه 1-1-1 415 ETH را بفروشد كه با هر اندازه یك پول حیرت انگیز است." وی گفت: "این نوار قیمت این اتومبیل ها را تعیین کرد و در نتیجه ما را نیز آگاه ساخت که چگونه باید روی آن مدل کمبود کار کنیم زیرا اکنون خودروها از قیمت مشخصی برخوردار هستند. و اکنون ما باید نسبت به نحوه صدور این NFT ها توجه داشته باشیم. "

آنها همچنین 2000 "جعبه" NFT های بازی را به مزایده های مختلف برای بازیکنان به قیمت 360،000 دلار در کل به حراج گذاشته اند. دقیقاً مانند CryptoKitties ، بازار ثانویه با کاربران خرید جعبه ها به سادگی برای فروش اقلام مختلف گسترش یافت. در ماه آگوست ، آنها حراج معکوس از سه کشتی Star Trekker به Trekkers خشن برای استفاده در بازی CSC آینده خواهند داشت ، درصورتیکه Enterprise NCC-1701 زیر چکش شرکت کند ، پیشنهادات با معادل ETH 200،000 دلار شروع می شود. Animoca همچنین در حال توسعه بازی blockchain دیگر با استفاده از کلکسیون برای MotoGP - مسابقات قهرمانی جهان موتور سیکلت است.

در حالی که بیشتر خریداران NFT تاکنون اکثراً بومیان کریپتو بوده اند ، سوئی انتظار دارد که پس از انتشار بازی ها این تغییر تغییر کند.

این همان اتفاقی است که با آن افتاد فروش آزمایشی در ماه مه از 100 مورد NFT در بازی برای قهرمانان دفاع دیوانه "خریداران برتر بچه های رمزپایه نیستند و چیزهایی در مورد فرزندخواندگی به ما آموختند. آنها بازیکنانی بودند که بازی های زیادی انجام دادند و آنها می خواستند این کلکسیونرها را بخاطر اینکه هوادار بودند ، بخاطر اینکه این مزیت در بازی داشت ، باشد. "

325 مارک جدید روی پردازنده

همانطور که از این نام پیداست ، کل برنامه بازی Animoca Brand این است که از قدرت برندهای موجود در بازی استفاده کند - از Garfield گرفته تا Snoopy و Thomas و Friends. به عنوان بخشی از این استراتژی ، این شرکت با شبکه blockchain Harmony همکاری کرد تا مشترکاً بتواند استارت دیجی کلکسیون دیجیتال Quidd را در سال گذشته به دست آورد ، که از سال 2017 تاکنون بیش از 2.1 میلیارد کلکسیون دیجیتالی فروخته است. و مورتي ، و سوي گفت كه آنها در حال مذاكره با دارندگان IP براي شروع آزاد كردن جمع آوري ها در NFT هستند. به عنوان اولین مرحله ، آنها شروع به ضبط مالکیت در blockchain می کنند.

Siu می گوید صحبت کردن با مارک ها در مورد NFT در حال حاضر نیاز به آموزش زیادی دارد. او می گوید: "ما باید بیرون برویم و به مردم در مورد فرصت بگوییم." "هنوز در مرحله ای نیست که دارندگان IP به سمت ما می آیند و می گویند" سلام من شنیدم که شما بچه ها کریپتو و NFT می کنید ، بگذارید ببینیم چگونه می توانیم با هم کار کنیم. " ما هنوز آنجا نیستیم. "

"اما من فکر می کنم این جایی است که برندهای Animoca از این مزیت برخوردار هستند ، زیرا ما در گذشته در بازی های غیر Blockchain با آنها صحبت کرده ایم ، ما سابقه ای طولانی با آنها داشته ایم.

بازی در Sandbox

برخی از مارک های تجاری این فرصت را به دست آورده اند - در میان آنها Atari و Shaun the Sheep (مشهور والاس و گرومیت) ، دو مارک که در حال ساخت پارک های موضوعی مجازی خود در داخل دنیای مجازی blockchain می باشند.

اولین بار در سال 2012 ، بازی موبایل The Sandbox به کاربران آزادی بخشید تا آنچه را که می خواستند ایجاد کنند ، و از آن زمان تاکنون بیش از 40 میلیون بار بارگیری شده است.

نسخه جدید از blockchain برای ایجاد یک "متراس" همهجانبه استفاده می کند ، که بخش اعظم آن توسط خود کاربران ساخته خواهد شد. آنها یک میلیون کاربر فعال ماهانه را هدف قرار می دهند.

سباستین بورگت ، بنیانگذار بنیانگذار سباستین بورجت ، رئیس بنیانگذار اتحادیه اروپا گفت: "این یک دنیای مجازی 3D غیرمتمرکز است که بازیکنان می توانند با استفاده از فناوری blockchain ، اساساً NFT و رمزنگاری خود ما ، دارایی های سه بعدی ایجاد کنند و از آنها کسب درآمد کنند." رقیب Decentraland یک دنیای مشابه ، اما واقع بینانه تر از جهان به نظر می رسد blockchain.

Sandbox سه پیش فروش اصلی "زمین" در نقشه بازی برگزار کرده است: جدیدترین آنها در مدت زمان 5 ساعت به فروش رسیده و 3،400 ETH (760،000 دلار) خالص است. وی می گوید: "جالب است که این استراتژی واقعاً خوب کار کرده است." "ما قبلاً بیش از 1 میلیون دلار زمین مجازی فروخته ایم حتی اگر هنوز راه اندازی نشده است ، و ما بیش از 1500 مالک زمین داریم که یا هنرمند هستند ، توسعه دهندگان بازی ، سازندگان ، کاربران رمزنگاری و سرمایه گذاران که به آن چشم انداز اعتقاد دارند."

اطلاعات بیشتر از هفته تم NFT و Blockchain Gaming

زمین نزدیک به جاذبه های مهم برای قیمت های برتر از جمله توطئه های نزدیک به شرکت بازی های پیشگام پیش می رود پارک موضوعی مجازی آتاری. این پر از سرنشینان غلتکی ، تجربیات اجتماعی مبتنی بر بازی های کلاسیک است و به کاربران امکان می دهد تا بازی های کلاسیک مانند Centipede ، Asteroids و Pong را انجام دهند یا از محتوای NFT با نام تجاری Atari بخرند تا در جای دیگری در Sandbox استفاده کند.

در عین حال ، شون گوسفند در حال ساخت مزس زیرزمینی مزرعه از فیلم Farmageddon است. جامعه همچنین می تواند تجربیات بازی خود را در اطراف شان ، بیتزر و گله ایجاد کند.

بورگت می گوید: "چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان یک سازنده ، می توانید از طریق سکوی Sandbox با برند مورد علاقه خود درگیر شوید." "ما IP های بیشتری داریم که هنوز اعلام نکرده ایم اما واقعاً جالب خواهد بود ، این IPهای اصلی هستند که همه از جمله استودیوهای بازی حتی بزرگتر می دانند."

حدود 80،000 نفر قبلاً بتا VoxEdit را بارگیری کرده اند که به آنها امکان ایجاد مدل های وکسل را می دهد تا در بازار بفروشند ، و بورجت گفت که حدود 70٪ از سازندگان تازه وارد Cryptocurrency بودند.

"پیشنهاد اصلی این است که ما یک بازی عالی بسازیم که سرگرم کننده به نظر برسد و گیمرهای معمولی را جذب کند بدون اینکه الزاماً در ابتدا blockchain را تبلیغ کند."

مارک های اعمال نفوذ برای پذیرش blockchain

اگرچه سال 2020 نقطه عطفی خواهد بود ، اما بازی های blockchain هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و هیچ یک از شرکت های بزرگ بازی های ویدیویی هنوز در هیئت مدیره نیستند (اگرچه یوبی سافت شروع به تمرکز بر روی راه اندازی های blockchain برای دستگاه جوجه کشی خود کرده است). Siu پیش بینی می کند مدتی پیش از اینكه این فناوری را در عناوین بزرگ بگنجاند ، خواهد بود.
او می گوید: "شما در مورد خط میلیارد دلار صحبت می کنید."

"ما فکر می کنیم در حال تعمیر چیزی هستیم که برای تجربه کاربر شکسته است. اما از نقطه نظر شرکت بزرگ (بازی های بزرگ) ، این خوب کار می کند. "

Siu آن را به ظهور بازی های موبایل از یک دهه قبل تشبیه می کند. شرکت های بزرگ از مدل اثبات شده خود روی رودخانه های طلا متمرکز شده اند و اجازه می دهند شرکت های کوچکتر و چابک تر خطرات مربوط به آزمایش بازی های رایگان و خرید برنامه را در پیش بگیرند.

"من مطمئن هستم که ده ها شرکت بزرگ بازی ویدیویی دیگر در سراسر جهان وجود دارند که به طور جدی به آن نگاه می کنند ، اما به همان روشی که ده سال پیش به تلفن همراه نگاه کردند. جالب است ، باید به آن توجه کنیم. اما نباید شرط بندی های بزرگی انجام دهیم. "

Siu می گوید اگر به همین ترتیب بازی كند ، پس از خاموش كردن سكوت ، بزرگان در این كار شركت می كنند و شركت هایی را كه در این زمینه پیشگام هستند استفاده می كنند تا از فناوری خود استفاده كنند.

در دراز مدت ، Sandbox و Decentraland به نظر می رسد که اولین بلوک ساختاری در ایجاد ‘Metaverseاین مفهوم از کتاب نیل استفنسون در سال 1992 برف گیر و برگرفته از یک فضای مشترک سه بعدی مجازی است که همه دنیاهای مجازی را به هم پیوند می دهد. اگر هنوز Snow Snow Crash را نخوانده اید ، به Ready Player One فکر کنید.

NFT ، blockchain و تمرکززدایی عناصر اصلی و اساسی هستند که Metaverse را ممکن می سازند ، زیرا این دنیاهای مجازی و اقتصادهای مجازی عمدتاً از طریق کاربران توسط کاربران ساخته می شوند ، مفهومی که گریسون برکنرینگ در آن تحقیق کرده است. این قطعه برای مجله Cointelegraph.

Englebardt می گوید: "این پایان نامه مهم مهم که هر کاری را که من انجام می دهم را آگاه می کند این ایده است که Metaverse در حال آمدن است." "من فکر نمی کنم که یک خالق متمرکز و از پایین به پایین از Metaverse وجود داشته باشد. من فکر می کنم این چیزی خواهد بود که از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای بیان خلاقانه خود استفاده می کنیم و به ما امکان می دهد این کار را بسازیم.

"Metaverse ... مهمترین فرصت زندگی ما است."